7 Şubat 2014 Cuma

Kitap Yorumu: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe- Benjamin Alire Sáenz


Orijinal adı: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe
Türkçe edisyon: -
Yazar: Benjamin Alire Sáenz
Seri: -
Tür: Genç Yetişkin, Realistic Fiction, Contemporary
Goodreads puanı: 4.26/5



 * * *

A lyrical novel about family and friendship from critically acclaimed author Benjamin Alire Sáenz.

Aristotle is an angry teen with a brother in prison. Dante is a know-it-all who has an unusual way of looking at the world. When the two meet at the swimming pool, they seem to have nothing in common. But as the loners start spending time together, they discover that they share a special friendship—the kind that changes lives and lasts a lifetime. And it is through this friendship that Ari and Dante will learn the most important truths about themselves and the kind of people they want to be.

* * *

Açıkçası bu yoruma nasıl başlamam gerektiğini bilmiyorum. Ne söylemeliyim onu da bilmiyorum ya. Deneyelim bir şeyler o zaman..

Aristotle ve Dante'yi bulmam o kadar rastlantısaldı ki. Facebook'da gezerken bir link gördüm, tıkladım, okudum. En sonunda kitabın resmi, altında bir alıntı vardı. Önce kapağa vuruldum. (Kim vurulmadı ki?) Sonra alıntıyı okudum ve bilmiyorum dedim ki ''Bu kitabı okumalıyım.'' Ve okudum.

Şu ana kadar okuduğum en hızlı ingilizce kitaptı. Normalde 1 aya yayıyorum ingilizce kitapları. Ama bu bir başkaydı. Durmak istemedim. Karakterlere, cümlelere, düşüncelere kapıldım... 



Aristotle Mendoza, ya da Ari, yarı Amerikan yarı Meksikalı bir gençtir. Abisi hapishanedir. Babasıyla da çok yakın değildir. Ari'de çoğu 15 yaşındaki genç gibi kim olduğunu (ya da kim olacağını mı demeliyim?) sorguladığı bir dönemdedir. (Kendimi Ari'yle çok özleştirdim. Bir çok yönümüz birbirine benziyor.)
I was fifteen.                                                                                                                                                 I was bored.                                                                                                                                                 I was miserable.
Ari, arkadaş edinmede pek iyi değildir. Daha çok yalnızlığı seviyor diyebiliriz. Ancak yazın başında yüzme havuzuna gittiğinde orada Dante Quintana'nın ona yüzme öğretmeyi teklif etmesiyle, kapak yazısında da yazdığı gibi, hayat değiştiren ve ömür boyu sürecek türden bir arkadaşlık başlıyor. Birbirinden farklı iki karakterin arkadaşlığı. İkisi evrenin sırlarını keşfediyorlar. 

Another secret of the universe: Sometimes pain was like a storm that came out of nowhere. The clearest summer morning could end in a downpour. Could end in lightening and thunder.

Sanırım buraya kadar oldukça sıradan geliyor kulağa, ha? Ama sizi temin ederim bu anlattığım kitabın sadece ilk 30 sayfası belki. Spoiler vermek istemiyorum hiç bir şekilde size. Ya da olanları anlatmak. Siz keşfetmelisiniz. Daha sonra olanlara, kitabın akıcılığına ve karakterlerin kişiliklerine bağlanıyorsunuz. 

Çok iç karartıcı bir yorum oldu galiba ama hayır kitap kesinlikle böyle değil. Yüzünüzde her zaman küçük bir gülümseme eksik olmuyor. İkisi arasındaki dostluk.. bilmiyorum, herkesin sahip olmak istediği türden bir şey. 


Spoiler vermek istemediğim için buraya gerçek duygularımı da katamıyorum, ne yazık ki. 

Kitap beni büyüledi. 

Söylemek istediğim bu. Bittiği için çok üzüldüm devamı olsa devam ederdim ama okuma şansına eriştiğim için de çok mutluyum. Aslında kitap bir arkadaşlık hikayesinden daha fazlası. Biraz bizi ve kendimizi bulma hikayemizi anlatıyor. 

Benim gibi John Green sevenlere (benimki de soru şimdi :D) kesinlikle önerdiğim bir kitap Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe. 

Türkçesinin çıkması olayına gelirsek. Bir yanım ''HEMEN ÇIKMALI, HERKES OKUMALI!'' diyor. Kitabı kendine saklamak isteyen bencil tarafım ise ''HAYIR! ÇIKMAMALI. BAŞKALARIYLA PAYLAŞMAK İSTEMİYORUM!'' diyor. Ama şu kesin eğer ciltli ve orjinal kapakla çıkmazsa, yayınevinin kafasını koparacağım. *masum gülümseme, ölümcül bakış*

Konuyu anlatmaktan çok yorum yazdım zaten. Son olarak şunu söyleyeyim kitabın üslubu çok çok çok kolaydı. Yani merak ediyorsanız açın okuyun hemen. Zorlanmazsınız fazla. Ben şahsen e-kitap olarak okudum. Doğum günümde aileme yalvarıp yakarıp Amazon'dan almayı planlıyorum :D  

Bir kaç alıntı daha paylaşıp bitiyorum bu harika kitabın yorumunu. Adios!

“The summer sun was not meant for boys like me. Boys like me belonged to the rain.” 

''The problem with my life was that it was someone else's idea.” 

 “Your smile is back.' That's what Dante said. 'Smiles are like that. They come and go.” 

 I had a rule that it was better to be bored by yourself than to be bored with someone else. I pretty much lived by that rule. Maybe that's why I didn't have any friends.”

 ''But love was always something heavy for me. Something I had to carry.''


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder