3 Eylül 2014 Çarşamba

2 Tag: Would You Rather + Chocolate Books


''Kitaplar ve çikolata hayatı katlanılabilir kılar.''

Wow, koca 2 ay! Uzun zamandır bloga uğramıyordum ve en sonunda diğer blogger arkadaşlarım tarafından taşlanma tehlikesiyle karşı karşıya gelince arayı daha fazla uzatmamaya karar verdim. Girdim bloga ve ne göreyim? 22 Haziran'dan beri hiç bir post hazırlamamışım! Tembelliğimi buradan kınıyorum -_-

Asıl olaya gelirsek. Hepiniz mimleri ve tagleri biliyorsunuzdur. Bu aralar bloglar arasında çok popüler. Bende ortalıkta olmasam da hepsini takip ediyordum. Okumak için Doğdum'dan Yiğit beni Chocolate Books ve Would you rather, Kitap Dedikodusu'ndan Merve'de Would you rather ve Kitaplığınızdaki en iyi 10 kitap kapağı taglarına eklemişler. Şimdilik ikisini yapacağım, öbürünü sonraya saklıyorum. İkinize de teşekkürler! ^^


Tag 1: Would you rather (Hangisini Seçerdin)

1- Çok kitaptan oluşan seriler mi ya da tek kitaplar mı?

İkisinin de kendine has güzel yönleri var. Bazı tek kitaplar serilerin 3-5 kitapta yapamadığını tek bir kitapta yapabiliyor. Ancak genel olarak serileri okumak bana daha büyük bir keyif veriyor.

2- Sadece kadın yazarları mı yoksa erkek yazarları mı okumak?

Çok iyi erkek yazarlar var kesinlikle. Ama sevdiğim kitapların çoğunu kadın yazarların yazdığı düşünülürse, cevap belli sanırım :D

3- Kitapçıya gidip kitap almak mı, internet üzerinden kitap almak mı?

Çok fazla internet üzerinden kitap almıyorum. Ben daha çok kitapçıya gidip o havayı solumayı sevenlerdenim. Gerçi bu aralar fiyatlar aldı başını gidiyor, artık internetten 2 kitap alabilecekken kitapçıda 1 tane alıyorsun. Bu yüzden bende internetin indirimli fiyatlarını seçiyorum. 

4- Film olan kitapları mı dizi olan kitapları mı okumak?

Film olanlar sanırım. Evet uyarlama filmler genelde yeterli olmuyor. Vasat sonuçlar çıktığı da görülüyor. Ama çok iyi yapılmayacaksa bir kitabın dizi de olmaması gerektiğini düşünüyorum. Bir yerden sonra sırf uzatmak ve reytingler için konu bir oraya bir buraya çekiştiriliyor.

5- Günde 5 sayfa okumak mı yoksa haftada 5 kitap mı? 

Günde 5 sayfa okursak, 1. o kitap ne zaman bitecek? 2. heyecanlı yerlere gelince ne yapacaksın?. Haftada 5  kitap bence fazla olsa da günde 5 sayfa okumaktan iyidir.

6- Profesyonel bir yazar olmak ya da profesyonel bir yorumcu olmak?  

Profesyonel bir yazar olmayı tercih ederim. 

7- En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı? 

En sevdiğim 20 kitabı tekrar tekrar okursam bir yerden sonra en sevdiğim kitaplar olacaklarını sanmıyorum. Sıkılırım en sonunda. Bana heyecan lazım. Her gün yeni kitaplar okumak. 

8- Kütüphanede çalışmak mı kitap satıcısı olmak mı?

Kitap satıcısı.

9- En sevdiğiniz türde kitaplar okumak mı yoksa en sevdiğiniz tür hariç diğer tüm türlerden kitaplar okumak mı?

Hmm.. zor oldu bu soru. En sevdiğim tür fantastik ama az önceki soruda dediğim gibi hep fantastik okursam sonunda en sevdiğim tür olur mu bilmiyorum. Arada farklı türler okumak istiyorum çünkü. Hile yapıp bu soruyu geçebilir miyim ki? :3

(GEÇTİ)

10- Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı?

 Kesinlikle ve kesinlikle fiziksel kitap. Benim o kitaba dokunmam, arada elime alıp koklamam, kitaplığa koyup 15 dakika gözümü dikip bakmam lazım arkadaş! E-kitabında artıları var ama cık. 

Tag 2: Chocolate Books (Çikolata Kitaplar)

Bitter çikolata: Karanlık konulu bir kapağı olan kitap (taciz, ev içi şiddet, tecavüz, yalnızlık, zorbalık, ölüm vb.) ?

Bunlar sayılır mı? Öyle çok karanlık konulu kapaklara sahip değilim. (Zombileri severim ama :D)




Beyaz çikolata: En sevdiğiniz hafif ve mizah içerikli kitap?

Beni Hatırladın Mı? ilk chick-litim. Arkadaşlarımdan okuduğum için bende yok ama beğenmiştim. Bu yüzden bu kategori için uygun.


Sütlü çikolata: Çok konuşulan reklamı yapılan ve okumak için öldüğünüz kitap?

Çook fazla var. Hepsini hatırlamıyorum bile bu yüzden 2014'ten Beklediklerim postundan yararlandım :D

 
                                 
Karamelli çikolata: Okurken içinizi eritip bir tuhaf hissettiren kitap?

Yahu baya seviyorum ben bu kitabı. Başka söze gerek yok.


Kinder sürpriz çikolata: Son zamanlarda sizi şaşırtan bir kitap?

Bu aralar çok kitap okumuyorum bu yüzden en son beni sonunda ortaya çıkan şeylerle şaşırtan Koruyucu'yu buraya koyabilirim.


Snickers: Hakkında kafayı yediğiniz kitap?

Yiğit gibi benimde kafayı yediğim ve herkese önerdiğim kitap: Meleğin Düşüşü. Okuyun, okutun. Favori melek kitabım olabilir. Aralıksız 3 saatte bitirdim. 


Marşmelovlu sıcak çikolata: Okurken sizi rahatlatan bir kitap?

Bu kitabı çok seviyorum. Konusu, işlenişi, karakterleri güzel; Kristin Hannah'ın kalemi ayrı güzel. Sonuyla beni iyice bir ağlattı ve hala düşündükçe bile hüzünlendirir. Yazarın diğer kitapları da bu bölüme girebilecek durumda olsa da okuduğum ilk kitabı ve en beğendiğim olduğundan, Ateşböceği Yolu diyorum. 


Çikolata Kutusu: Okuduğunuz hangi seride bol çeşitlilik ve herkese göre olabilecek bir şeyler vardı?

Hmm bu konuda pek emin değilim. Ama bence Dedektif Kurukafa olabilir. Karakterlerini ve konusunu çok seviyorum.Kaç kitap olsa okurum. Bu arada Dedektif'ten bahsetmişken son çıkan kitaplarını da alıp seriyi yakalasam iyi olacak.


Acı biberli çikolata: Son zamanlarda okuduğunuz en acıklı kitap?

Her ne kadar son zamanlardan kastı büyük ihtimalle 5 ay öncesi olmasa da Umutsuz diyorum. 


Uzun bir post oldu ya :D Neyse 2 aydır yoktum ceza olsun bana. Dediğim gibi diğer tag'ı sonraya saklıyorum. Would You Rather için kimleri taglediğime gelirsek: İsteyen herkes yapabilir ya da kimi etiketleyeceğimi bilmiyorum diyelim.

Chocolate Books içinse: Kitap Dedikodusu

Gelecek tagde ya da yorumda görüşürüz! ^^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder