13 Ağustos 2013 Salı

Kitap Yorumu: İşaret- P.C Cast & Kristen Cast


Orjinal adı: Mark
Türkçe edisyon: İşaret
Yazar: P.C- Kristen CAST
Seri: Gece Evi (House of Night) #1
Tür: Young-Adult, Paranormal, Fantasy
Goodreads Puanı: 3.79/5


* * *

GECE EVİ'NİN KARANLIK VE BÜYÜLÜ DÜNYASINA DAVETLİSİNİZ.

On altı yaşındaki Zoey, İz Sürücü tarafından İşaretlendiğinde, eski hayatının geride kaldığını anlamıştı. Şimdi artık, arkadaşlarından ve ailesinden ayrılıp çalışması gereken tek dersin Vampir 101 olacağı Gece Evi'ne yerleşmek zorundaydı.          
Tabii ki her zaman bir bityeniği olurdu ve bu defaki açık ve netti: 
Başarısız olursan, ölürsün... 

* * *

Uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı İşaret. Ama kitapçıya gidip alasım da gelmemişti. Kısmet arkadaşımdan alıp okumakmış. Burdan sana bir teşekkürler, Eylül! :D 
Evet, uzun zamandır okumak istiyordum ama ne hikmetse hiç konusuna bakma gereği görmemişim anlaşılan. Kapaktaki şu yorumu okuyana kadar konusunun vampirler olacağı aklıma gelmemişti.

 Aşırı derecede bağımlılık yapan bir vampir serisi.
-Romantic Times-

Daha farklı bir şey beklemişim demek ki. Peki, istediğimi aldım mı? Pek sayılmaz. Özgün bir konusu var mı? Evet, kendine acıyan vampir erkek arkadaş ve salak aşık kız yoktu, bu da beni mutlu etti ama sanırım bu kadar söz edilen, uzun bir seri için çok daha büyük hayallerle okumaya başlamıştım. Olmadı. Konuya geçersek:



Zoey Montgomery, herkesin vampirleri bildiği bir dünya da yaşıyan sıradan bir kız. Eski sevgilisi hala peşinde, dedikoducu bir arkadaşı var, babası o küçükken ailesini terk etmiş bu yüzden annesi 3 yıl önce vampirleri hiç sevmeyen İnanç İnsanlarından biri olan John Heffer *nam-ı diğer Üvey Zavallı* ile evlenmiş. Tabii bir de Ah-tanrım-ne-kadar-mükemmelim ablası ve bilgisayar oyunu delisi küçük bir erkek kardeşi var. 

Yazarlar İşarette bizi bu abla ve kardeşle tanıştırmadı, ben ablasını görmek istiyordum, tahminim çıkar mı bilmem ama diğer kitaplarda görme ihtimalimizin olduğunu düşünüyorum, umut ediyorum. 

Sonra bir gün Zoey koridorda arkadaşı Kayla'yla sohbet ederken *ya da öksürmekten ölürken ;)* bir İz Sürücü'nün onu işaretlemesiyle Gece Evine *veya okuldaki çocukların deyimiyle Vampir Cilalama Okuluna* gitmek zorunda kalır. Yoksa ölecektir.

Zoey Montgomery!
Gece seni seçti; ölümün doğuşun olacak.
Gecenin tatlı sesine kulak ver.
Kaderin seni Gece Evinde bekleyecek. 
                            
Herkesin vampirleri bildiğini söylemiştim. Ayrıca ünlülerin çoğu da zaten vampir ama insanlar İşaretlenmişleri ucube olarak görüyorlar. Bu yüzden Kayla ondan korkmaya başlıyor ve onu koridorda yalnız bırakıp gidiyor. Bir de eski erkek arkadaşının kanını içmek istemeye başlamasıyla, ortalık karışıyor. 

O da eve gitmeye karar veriyor, annesi Üvey Zavallıyla evlendiğinden beri onu ve kardeşlerini ihmal etmiş ama o yine de umutlu. Tabii ki umudu bir işe yaramıyor, annesi ve John onun Gece Evi'ne gitmesini yasaklıyor. 



Kızımız durur mu? Kaçıyor evden, gidiyor büyük annesinin yanına. Orada gelişen olaylar sonucunda *her zaman ki gibi* ana karakterimizin diğer çaylak vampirlerden farklı olduğunu, olacağını anlıyoruz.           

       ''Ama ben daha on altı yaşındayım. Daha paralel paralel parkı bile beceremiyorum. Sizin gözünüz kulağınız olmayı nasıl bilebilirim ki?''

Böylece Zoey Gece Evi'ne geliyor ve bence kitap buradan sonra başlıyor. Zoey'nin tarihte hiç bir vampirde olmayan özel güçlerini öğreniyoruz. Ve evet bu seride vampirlerin farkli güçleri var. Mesela kızımızın 'düşmanı' Afrodit gelecekte yaşanacak, kötü olayları önceden görebiliyor.

Kitap genel olarak fena değildi. Hayran kalmadım, etkisine de girmedim. Okuduktan sonra book boyfriend haremimde yeni biri daha da olmadı.

  Farklı edisyonlar

Nedenine gelirsek aferin P.C ve Kristen'a çok yakışıklı erkek karakterler yaratmışlar da beni sarmadı işte. Çok soğuk, çok gereksiz, çok sığ karakterler, yani nasıl desem onlar harika hayal etmiş olabilir ama bey ki bize daha iyi anlatsalardı biz de kapılırdık onlara. Olmamış bu karakterler Cast ailesi, bu konuda bizimle değilsiniz.

Ana karakter Zoey'ye gelirsek, ondan da pek hoşlandığım söylenemez. Hele hele arkadaşımdan ileriki kitaplar hakkında aldığım bir spoiler beni iyice soğuttu. Sanırım Cast'ler karakter yaratmada pek iyi değiller. Tabii bir Jennifer olmalarını beklemiyorum ama :D

                                                       

1 yorum:

  1. çok güzel anlatmışsın tebrikler :D ve Zoey konusunda haklısın ;D

    YanıtlaSil