16 Haziran 2014 Pazartesi

7. KK Blog Tur: İlk Aşk- John Green, Yorum + Anagram Nedir?


Cidden bu yoruma nasıl başlayacağımı bilmiyorum. Sanırım rahat bir 5 kere silip, farklı bir şey yazdım ama heyecanımı anlayabilirsiniz. 7. Blog turumuzun 4. günündeyiz ve kitabımızın üstünde JOHN GREEN yazıyor. Hani benim idolum John. *fangirl çığlıkları*

Neyse yani baya heyecanlandım, turun bizde olduğunu öğrendiğimde. *cool görünme çabaları* O zaman çok oyalanmadan önce yorumumu okuyun sonra bende size kitapta sıkça karşılaşacağınız Colin'in aşkı anagramlardan bahsedeyim :D



Kendi kitabımın resmini çekemeyecek kadar
üşengecim :D

İlk Aşk diğer John Green kitaplarından biraz farklı. Okuyunca sizde anlayacaksınız bunu zaten. 

Herkesin bir tipi vardır değil mi? Mavi gözlü, komik, siyah saçlı vs. vs. (Az önce kendi tipimi tanımladım çaktırmayın :D) Colin'in tipi de Katherine isimli kızlar. Ama Katie veya Kat veya Kitty veta Cathy veya Rynn veya Trina veya Kay veya Kate veya neme lazım Catherine değil. K-A-T-H-E-R-I-N-E. (Alıntı, syf. 24)

Adı Katherine olan 19 kızla çıkıp her seferinde de terk edilen üstünzekalı Colin Singleton'la tanışın, dostlar. K-19 tarafından da terk edilince Colin, arkadaşı Hasan'la yollara düşüyor ve bütün ilişkilerin geleceğini hesaplamaya yarayacak bir teorem üzerinde çalışmaya başlıyor. Ama yolculukları beklediklerinden de kısa sürüyor. 

Avusturya-Macaristan Arşidükü Franz Ferdinand'ının mezarına Tennessee, Gutshot'da rastlamayı beklemezsiniz değil mi? Colin'de bunu beklemiyordu. Ama merakına yenik düşüp oraya gittiklerinde, tur rehberi + kasiyer Lindsley Lee Wells ile arkadaş oluyorlar ve ''Neden biraz bu kasabada kalmayalım ki?'' diye düşünmeye başlıyorlar.


John Green üslubu diye bir şey var şimdi, ben okumaya başladığım an fark ediyorum onu. Tabii İlk Aşk'ta aynen böyleydi. Zekice atıflar ve komik sahneler eksik olmadı. Hele Colin'e bayıldım. Arkadaşım gidip Colin'le evlenmemi söyledi o derece. Çocuk 11 dil biliyor ve ortak yönlerimiz de var, mesela:

''Üstün zekasıyla tanınan Colin Singleton liseden mezun olmasının ve on dokuzuncu sefer Katherine isimli bir kız tarafından terk edilmesinin ertesi sabahı banyo yaptı. Banyo küvetinde yıkanmayı tercih ediyordu; hayattaki ilkelerinden biri yatarak kolayca yapılacak bir şeyi asla ayakta yapmamaktı''

ya da,

''Formülü nefret ettiği matematik gibi değil, çok sevdiği dil gibi görmesi gerekiyordu''

Neyse siz demek istediğimi anladınız :D Sıkıldığım bir kaç yer var onun dışında beğendiğim bir kitap oldu. Özellikle teoreme, açıklamasına ve sayfa altlarındaki notlara bayıldım ^^ 

Şimdi de anagram neyin nesiymiş ona bakalım.


Anagram Nedir?

Bir kelimenin ya da cümlenin harflerini alıp, yerlerini değiştiriyoruz ve yeni bir sözcük ya cümle üretiyoruz. İşte buna anagram deniyor. Özge - göze ya da asgari - sigara gibi. Aslında çoğumuz bunu daha önce gördük. Nerede mi? Harry Potter'da Voldemort adı Tom Marvolo Riddle'dan 'I am Lord Voldemort'' cümlesini oluşturduğunda. 

Hoşuma giden bir kaç anagram örneği vermem gerekirse: Aliterasyon - Rasyonalite, toparlak - portakal, kalıtımsal - kısaltılma, algoritma - logaritma... 

Çekilişe katılmayı unutmayın! Facebook sayfamızdan 1, bloglardan 2 tane İlk Aşk veriyoruz. İyi Şanslar! ;) 

a Rafflecopter giveaway


Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme