16 Mart 2014 Pazar

3. KK Blog Turu: Devrim 19- Gregg Rosenblum


Devrim 19 turumuzun son gününden hepinize merhaba! :P

Ne ara 3. blog turumuzun sonuna geldik, anlamadım gitti! Zaman çok hızlı geçiyor gerçekten. Sen Benim Diğer Yarımsın'dan sonra yine turca beğendiğimiz başka bir kitapla, bir distopyayla devam ediyoruz. 

Bilim kurgu sevenlerin önce yorumlarımızı okumaları sonra da kitapçıya gidip bir Devrim 19 almalarını öneriyorum şahsen ben :D


KİTAP HAKKINDA: 

Özgün adı: Revolution 19
Yazar: Gregg Rosenblum
Yayın evi: Elf Yayınları
Goodreads puanı: 3.20 

Yirmi yıl önce savaşlarımızda mücadele etmeleri için tasarlanmış robotlar savaş alanını terk etti. Ardından silahlarını bize çevirdiler.
Sadece bir avuç insan 2071 robot devriminden kaçabildi. Ormandaki gizli bir insan topluluğunda aileleriyle birlikte yaşayan Kevin, Nick ve Cass şanslı olanlar arasındalar.

Ancak daha sonra onların köyü de tespit edildi ve kaçmayı başarmış insanlarsa robotlar tarafından ele geçirildi. Ailelerini yitirmiş olan bu gençler, hayatta kalan insanları kurtarmak için en büyük düşmanları tarafından yönetilen şehre sızarak her şeyi riske attılar.
Devrim 19, diğerlerinden farklı bir sinematik gerilim. Dinamik karakterleriyle büyük ses getiren yapıt, aksiyon, dram, gizem ve romantizme, kısaca genç okurların istediği her şeyi içinde barındıyor. Kaçırılmaması gerekilen bu sürükleyici hikâye, Gregg Rosenblum'ın ilk romanı.

                                         



Goodreads'ten 3.20 gibi bir puan alsa da kitap bence oldukça akıcı ve okunulabilirliği olan bir distopya. Okurken kendinizi tam anlamıyla film izliyormuş hissediyorsunuz. Bu yüzden bu türün meraklılarının ayrıca hoşuna gideceğini düşünüyorum. 

İnsanlar, robotları kendileri için savaşmak üzere yapıyorlar. Ancak zamanla robotlar bilinçlenmeye ve insanlara karşı gelmeye başlıyor. Böylece 2071'de devrim yaparak, insanları birbirlerinden koruduklarını öne sürerek şehirleri yok ediyorlar.

Bu devrimden çok az insan hayatta kalabiliyor. Bunlar da şehirlerden ayrılarak ormanda yaşamaya başlıyorlar. Burala Özgürköy adı veriliyor. 

Nick, Cass ve Kevin aileleriyle birlikte Özgürköylerden birinde yaşarken, yerleri tespit ediliyor, robotlar ailelerini ve diğer Özgürköylüleri alıp Şehir'e götürüyor. 

Nick, Cass ve Kevin ne pahasına olursa olsun ailelerini geri almak için hakkında korkunç şeyler duydukları Şehir'e gitmeye karar veriyorlar. 

Hikaye kısaca böyle. Okuduğum en iyi distopya olmasa da şans vermeniz gerekenlerden biri. Biraz hızlı gitse ve kısa olsa da okurken zorlanmadım. İkinci kitabı Fugitive X'i Elf'in bir an önce çıkarması dileğiyle, görevim olan bu kitabı neden okumanız gerektiğinin 5 sebebine geçiyorum. 



Bu Kitabı Okumanız için 5 Neden:

1. Akıcılığı. Sayfaların nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. Cidden. En son 150'deydim. Sonra bir baktım kitap bitmiş.

2. Bilim kurgu, robotlar, distopyalar. Bunları seviyorsanız zaten lafı uzatmaya gerek bile yok. 

3. Film tadında bir kitap. Kitabın bir çok bölümünde ''Keşke filmi de olsaydı.'' dedim. 

4. Karakterler. Kevin, Cass ve Nick'in ailelerine ve birbirlerine olan bağlılıkları bence oldukça iyi yansıtılmış. Kararlılıkları da öyle. 

5. Cıvık cıvık aşk kitaplarından sıkılanlar için oldukça iyi bir kaçamak :P İçindeki romantizmde tam kararında olmuş. Fazlasından sıkılanlar varsa buyrunuz, Devrim 19 :D

Bu turluk da benden bu kadar, bir dahakine görüşürüz. Çekilişe katılmayı da unutmayın bu arada! :D




Tur Takvimi

Gün 1:
Gün 2:
Gün 3: 
Gün 4: 
  • Bu Kitabı Okumanız İçin 5 Neden- Ben!! :D
  • Söyleşi- Kitap, Kedi, Kahve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder